Metrekareye Göre Verimlilikte Güçlü Olan Kazanır

Metrekareye Göre Verimlilikte Güçlü Olan Kazanır
e- ticaretin hızla büyüme göstermesi ve online ofis anlayışının iş hayatında yaygınlaşması ile metrekare verimliliği düşük mağazalar bir bir kapanıyor. Bu mağazalar arasında Amerika’nın en ünlü markaları da yer alıyor.

Yerli e-ticaret platformu geliştiricilerinden Positive A Digital Approach, perakende sektörünün geleceğine dair öngörülerde bulundu. E-ticaret ile birlikte gelişen perakende sektöründeki öngörülerini paylaşan Positive, mağazaların metrekare verimliliğinin online teknolojiler ile artacağını belirtiyor. Positive’e göre 5 yıl içerisinde perakende markalarının e-ticaret siteleri, ciro bazlı mağaza sıralamasında ilk sıralarda yer alacak. Aynı şekilde, perakende markalarının pazarlama stratejilerinde e-ticaret siteleri temel belirleyici olacak.
 
Perakende ve e-ticaret, sadece Türkiye’de değil, dünyada da en gözde sektörler arasında geliyor. Perakende sektörü içerisinde e-perakendenin hacmi dünya genelinde ortalama yüzde 7 seviyesinde. Bu oran, Batı Avrupa ülkelerinde yüzde 11 seviyesine ulaşmış durumda. Ülkemizde ise 2016 sonunda yüzde 2’ye gelmesi bekleniyor.
 
Mağazacılıkta Seçici Ön Planda

Hem dünyada hem de Türkiye’de metrekare verimliliği perakendenin en sıcak konularından birisi. Çok katlı mağazacılık artık markalar için verimli olmaktan çıktı. Amerika’nın en ünlü markaları geçtiğimiz aylarda metrekare verimliliği düşük mağazalarını kapatma kararı aldılar.
 
Artan AVM maliyetleri nedeni ile markalar mağaza açarken artık daha seçici davranıyorlar ve mağazalarında düşük metrekarede daha çok ürün satabilecekleri mağaza içi satış çözümlerine yönleniyorlar. Gelecek 5 yıl içinde, perakende markalarının büyüklükleri sahip oldukları toplam metrekarenin yanında metrekarenin verimlilik oranı ile de ölçülecek. 

mağaza online e-ticaret metrekare karar verimlilik kapanma
Tümünü gör
Pzt Sa Çar Per Cu Cmt Pzr
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708