‘’Tıpkı İnşaat Yapar Gibi Hareket Etmek Lazım’’

‘’Tıpkı İnşaat Yapar Gibi Hareket Etmek Lazım’’

Geçen yıldan bu yana süregelen bir yavaşlamanın yaşandığı turizm sektöründe, son aylarda bir toparlanma gözlemlense de, tatil beldelerinde sessizlik tam anlamıyla geçmiş değil. Özellikle Antalya ve çevre beldeler için konut yatırımından çok, turizm tanıtımının doğru bir şekilde gerçekleştirilmesi önem arz ediyor. Sektörün yenilenmesi adına açıklamalarda bulunan Türkiye Otelciler Birliği ( TÜROB) Başkanı Timur BAYINDIR, ‘’Tıpkı inşaat yapar gibi hareket etmek lazım. Önce zemini düzeltmek, sonra iyi bir temel atıp başlamak gerekli’’ diyor.

TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Türkiye’nin geçtiği zorlu dönemlerin ardından güven ortamına doğru orantılı olarak turizmin de iyileşeceğini belirtti. 2016 yılının turizm faaliyetlerini değerlendiren Bayındır, Harmoni’ye özel açıklamalarda bulundu.

''Medya Büyük Bir Güç''

Türkiye’de ardı ardına yaşanan terör olaylarından mustarip olan turizm sektörünün iyileşme sürecinde formülün güven ortamının sağlanmaktan geçtiğini belirten Bayındır konuya ilişkin, “Turizm, bu yıl zaten kötü gidiyordu, son gelişmelerden sonra daha da kötüleşti. Otellere önemli sayıda rezervasyon iptalleri geldi. Yabancı medyada olumsuz haberler hala yoğun biçimde yer alıyor. Bir an önce güven ortamının tesis edilip, normalleşmenin sağlanması en büyük temennimiz. Ülkede güvenliğin sağlandığı, demokrasi zaferinin milletin iradesiyle kazanıldığı dünyaya iyi anlatılabilirse turizmde iyileşme de hızlı olur” dedi.

“Biz Hala Çok İyiyiz”

Sektörün iyileştirme sürecini tıpkı bir bina yapımına benzeten Bayındır, aşama aşama gidilmesi gerektiğini söyleyerek, öncelikle temelin sağlam bir zemin üzerinde kurulmasına değindi. Dijital çağın gerekliliklerinden biri olan tanıtım ve pazarlama çalışmalarının turizmde de iş görür olması için planlı bir PR çalışmasının altını çizen Bayındır; global düşüncenin önemine vurgu yaptı: “Tıpkı inşaat yapar gibi hareket etmek lazım. Önce zemini düzeltmek, sonra iyi bir temel atıp başlamak gerekiyor. İyi bir PR’cı ile çalışmamız lazım. Biz dernekler olarak bunun altından kalkamayız ama devletin bu gücü var. Bu gücü kullanarak dünya genelinde hızlı bir PR (halkla ilişkiler) çalışmasına başlayarak, imajımızı düzeltmemiz lazım. Arkasından seri olarak tanıtım kampanyasına geçmemiz gerekiyor. Tamamen yeni bir sloganla, yeni bir tanıtım kampanyası ve her ülkenin koşullarına uygun bir tanıtım kampanyası olmalı. Global düşünerek sektörün tamamına fayda sağlamak gerekli. Özel sektörle devlet ele ele tutuşup doğru yürümeli. Bizler de her türlü desteği vermeye hazırız. Muhakkak tanıtım ve PR en önde gelen konular. PR ile kamuoyu oluşturacağız, tanıtımda da ‘Biz hala çok iyiyiz’ dememiz lazım. Ama bunlar hemen bugünden yarına olacak şeyler değil. Biz de gerek meslek kuruluşu, gerek münferit olarak oteller bazında kendimize düşeni yapmaya çalışıyoruz. Çeşitli ülkelerden davetimizle gelen turizmcileri, basın mensuplarını, blog yazarlarını vs. tanıtım amaçlı olarak ağırlıyoruz.”

‘’Teşvikler Bir An Önce Hayata Geçirilmeli’’

2016 yılının yabancı turist karşılama oranlarına bakıldığında geçen yıl başlayan yavaşlamanın bu yıl da hızlanarak sürdüğü gözlemleniyor. Sürdürülebilir turizm faaliyetleri için yeni konut yapımından ziyade, var olan yapıların işleyişini artırmak için yapılan çalışmalar daha büyük bir önem taşıyor. Teşviklerin düzenlenmesi ve istihdamın artırılması için neler yapılması gerektiği konusunda Bayındır düşüncelerini paylaşıyor: “Turizm yatırımlarında geçen yıldan itibaren başlayan bir yavaşlama süreci bu yıl doğal olarak hızlanarak sürdü. Turizm yatırımlarındaki geçmiş yıllara oranla gözlemlenen yavaşlama sektörün içerisinden geçtiği zorlu süreç ile ilişkili. Konaklama sektörü olarak gerek istihdamı gerekse sürdürülebilir turizm ilkelerini koruyup faaliyetlerimizi sürdürmek için yoğun çaba harcıyoruz. İstanbul ve Antalya gibi turizm merkezlerinde artık yeni kapasite yatırımlarına ihtiyaç olmadığı görüşümüzü sürdürüyoruz. Buralarda yeni otel değil, mevcut otellerin yenilenmesine yönelik yatırımlar yapılmalı. Teşvikler de ona göre düzenlenmeli. Anadolu’da yapılan yeni yatırımlardan ise memnuniyet duyuyoruz. İçerisinde bulunduğumuz bu zorlu süreçte hükümetimizce sektöre yönelik kamu ödemelerinde (SGK primleri ve vergiler) 18 ay süre ile öteleme yapılması önemli bir teşvik olacaktır. Birçok kez dile getirdiğimiz üzere, 2016 ve 2017 yıllarının turizm açısından taşıdığı riskler dikkate alınarak hükümetimizden sektörümüzün verimliliğinin artırılması ve sürdürülebilirliğine yönelik acil teşvikleri bir an önce hayata geçirmesini beklediğimizi bir kez daha belirtiriz.”

‘’Ruslar Türkiye’den Vazgeçmez’’

Yaratılan karamsar tabloda her ne kadar bir gerileme söz konusu olsa da yatırımcıların ve turizmcilerin ortak görüşü olan bir noktada birleşiyor. Türk -  Rus ilişkilerine bakıldığında iç içe geçmiş bir toplumun bağlarının kolayca kopmayacağına dair güçlü bir inanç var. Timur Bayındır turizmin gelişmesi adına Rusya ile gelişmelerin büyük önem taşıdığını belirterek “Turizm çabuk toparlanır. Yeter ki ortam ve ilişkiler düzelsin. Ama biz turizmde çok iyi noktadaydık. O nokta geri gelir mi? Zaman içinde gelecektir. Atılan adımların 2017’den başlamak üzere sonraki yıllara olumlu yansımasının olacağını beklemekle beraber 2016’yı kurtarma yolunda geç kalınmış bulunmaktadır. Ancak en büyük turizm pazarlarımızdan biri olan Rusya pazarıyla ilgili gelişmeler olumlu. Normal şartlarda Rus turistler Türkiye'den vazgeçmez. Çok iç içe geçmiş iki toplum söz konusu. 2017 yılı itibarıyla eski günlerimize dönmeye başlayabiliriz. Bu nedenle Rusya’da 2017 için programlama, tanıtım ve PR çalışmalarına zaman geçirmeden şimdiden başlamak lazım, aksi halde 2017’yi de kaybedebiliriz. Ruslar geleneksel olarak son dakikacı olarak adlandırılan turist grubu içerisinde yer aldığından yaşanan olumlu siyasi gelişmelerin rezervasyon oranlarına muhakkak olumlu yansımalarını görebiliriz” açıklamasında bulundu.

Röportaj: Kübra Bal

harmoni türkiye otelciler birliği istanbul gayrimenkul başkan turizm sektörü rusya timur bayındır antalya
Tümünü gör
Pzt Sa Çar Per Cu Cmt Pzr
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506